درباره گوشی هواوی آنر 6 پلاس

نگاهی به گوشی موبایل هواوی Honor 6 Plus

بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 6 پلاس


در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از گوشی های برتر هوآوی را به شما معرفی کنیم.

همانطورکه در اخبار و یا در بازار موبایل فروش ها دیده اید کمپانی هواوی به سراغ ساخت گوشی های لوکس و با کیفیت رفته است و طرفداران خود را پیش از پیش شگفتزده کرده است.

گوشی هواوی Honor 6 Plus در کنفرانس 2015 MWC در بارسلونا، معرفی شد.

از نظر ظاهری نمی توان کتمان کرد که شباهتی به گوشی آیفون ندارد، بلکه طراحی و ساخت آن مانند گوشی اپل است.

 

محل قرار گیری دوربین ها، استفاده از قاب فلزی در، دورتادور، نوارهاو خط های پلاستیکی رو این قاب همگی گویای این حقیقت هستند.

ترکیب شیشه و آلومینیوم در ساخت بدنه، گوشی آنر 6 پلاس را آنقدر زیبا و شیک کرده است، که نمی توان از آن چشم برداشت.

طراحیساده با گوشه های گرد شده و ضخامت 7.5 میلی متری در صفحه نمایشی 5.5 اینچی، بی شک سرنوشت گوشی موبایلی خوش دست را برای خود رقم زده است.

حاشیه دو طرف، کم در نظر گرفته شده که در این صورت تصویر کاملی را خواهیم داشت.

ابعاد دقیق آن 150.5x75.7x7.5میلی متر و به وزن 165 گرم است. همچنین سه رنگ سفید، مشکی و طلایی که رنگهای اصلی یک اسمارت فون شناخته شده اند، برای این گوشی وجود دارد.

دکمه خاموش و روشن، کم وزیاد کردن صدا، درگاه سیم کارت و حافظه جانبی همگی در سمت راست گوشی قرار گرفته اند.

 

گوشی هوآوی آنر 6 پلاس

نکتهجالب در مورد این گوشی موبایل وجود دوعدد دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت گوشی و به عنوان دوربین اصلی است. این دو دوربین با استفاده از یک الگوریتم خاص و با استفاده از تکنولوژی SLR-Grade ISP بایکدیگر و به صورت هماهنگ اقدام به عکس برداری می کنند که در نتیجه دو برابر یک سنسور عادی نور دریافت می شود و همچنین عکس خروجی از این دو دوربین نیز رزولوشن 13 مگاپیکسلی دارد.علاوه بر این سرعت فوکوس کردن برای عکس برداری به 0.1 ثانیه تغییر پیدا کرده است.

تشخیص چهره و لبخند، ثبت موقعیت زمانی و مکانی، فوکوس لمسی و خودکار و عکاسی پانوراما از دیگر قابلیت های این دوربین است.

ازدوربین که بگذریم به صفحه نمایش فول اچ دی 5.5 اینچی آن می رسیم که، تراکمی در حدود 401 پیکسل بر اینچ دارد. قابلیت تشخیص 10 لمس همزمان در صفحه نمایشی از جنس IPS را نیز دارد. حسگرهای مجاورت، شتاب‌سنج، نور محیط و قطب نما در این گوشی نیز وجود دارد.

 

تراشه ی پردازشی گوشی آنر6پلاس، HiSillicon Kirin 925 است. این تراشه هشت هسته ای که از چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی و چهار هسته ی 1.8 گیگاهرتزی ساخته شده است. مانند قبل هسته سرعتر برای پردازش های سنگین و دیگری برای کارهای کوچکتر استفاده می شود.

پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T628  با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از دیگر اجزای اصلی این گوشی موبایل به شمار می روند.

مقدار حافظه جانبی که از طریق کارت microSD می توان بهره برد تا 128 گیگابایت است.

تمامی سخت افزار این گوشی در کنار سیستم عامل اندروید 4.4.2 کیت کت است و رابط کاربری شرکت هواوی یعنی Emotion UI 3.0 کامل می شود.

آنر6 پلاس دارای دو درگاه سیم کارت است و از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. مجهز به NFC، بلوتوث  نسخه 4 و پورت USB نسخه دو نیز هست.

این گوشی مجهز به باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمری است.

13 ساعت مکالمه در شبکه 3G و469 ساعت درحالت Stand-by در شبکه 4G، 58.80 ساعت پخش موسیقی و در نهایت 13.30 ساعت پخش ویدیو از کارکرد این باتری حکایت دارد.


منبع و مرجع : Huawei Honor 6 Plus