نگاهی به موبایل هواوی Honor 4x

نقد و بررسی ساختار گوشی huawei Honor 4x

مشخصات گوشی هواوی Honor 4X



موبایل هواوی honor 4x یکی از جدیدترین گوشی های هواوی از خانواده Honor است که با قیمتی بسیار مناسب وارد بازار شد.

گوشی هواوی Honor 4Xبه یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با تراکم پیکسلی 267 پیکسل و کیفیت تصویر 1280*720 پیکسل و قابلیت دریافت چند لمس همزمان ساخته شده است.

جنس این صفحه نمایش IPS LCD است که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. حاشیه ای مشکی باریکی دورتادور این نمایشگر را در برگرفته است.

ساخت این گوشی با بدنه ای پلاستیکی باعث ایجاد تنها 165 گرم شده است و اندازه ی دقیق آن 8.7*77.2*152.9 میلی متر است.

به راحتی در دست جای می گیرید و کار با یک دست به دلیل حاشیه کم بسیار راحت است همچنین وجود کج راه ها در بدنه پشتی آن باعث می شود که لیز نخورد و به خوبی در دست جای بگیرد.

از ظاهر پلاستیکی آن که بگذریم به پردازنده ی هشت هسته ای 1.2 گیگاهرتزی قدرتمند Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی Mali-450  و در بعضی مدلها از Adreno 306 استفاده شده است.

در کنار چیپست HiSilicon Kirin 620، 2 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی مطمئنا قابل قبول خواهد بود و همیشه همراه شما در پردازش سریع اطلاعات و یا در حین بازی خواهد بود.

(لازم به ذکراست که این گوشی در واقع چیپست، پردازنده اصلی و گرافیکی مختلفی ساخته شده است و در بازار وجد دارد.)

البته این مقدار حافظه قابل افزایش تا 32 گیگابایت با کمک Micro SD است.

باتری، نکته مهم دیگری است که باید بار مسئولیت تمام این پردازش ها در بهترین زمان ممکن به دوش بکشد. باتری استفاده شده در این دستگاه با ظرفیت 3000 میلی آمپر با قابلیت 200 ساعت در حالت استند بای در شبکه 3جی و 15 ساعت مکالمه در شبکه 3جی است.

تمام این سخت افزار در کنار سیستم عامل اندروید 4.4.2 با قابلیت به روزسانی به اندروید 5 و در بعضی موارد حتی به اندروید 6، گروه و پک کاملی را در جهت ارائه بهترین و کاربردی ترین موبایل در اختیار کاربران گوشی موبایل قرار می دهد. البته رابط کاربری Emotion 3.0 استفاده از این نرم افزار و سخت افزار را آسان کرده است.


شبکه‌ی 4G، Wi-Fi، بلوتوث، GPRS، GPS و رادیو از فن‌آوری‌های ارتباطی در این گوشی هستند. همچنین این گوشی هواوی از 2 سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

از حسگر شتاب سنج، مجاورت Proximity  و قطب نما به عنوان حسگرهای موجود می توان نام برد.

انتخاب این گوشی در بازه ی قیمتی که حدود 600 هزار تومان دارد و همچنین در کنار مشخصات کاربردی و جذاب مانند، دوربین، پشتیبانی از 4 جی و حجم حافظه و پردازنده و صفحه نمایش نسبتا بزرگ و  ... می تواند بسیار درست و به جا باشد.

سفید و مشکی رنگهایی هستند که برای ساخت این گوشی ازآن ها استفاده شده است.

از دیگر ویژگی های گوشی آنر 4 ایکس استفاده از دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و دوربین وبکم 5 مگاپیکسلی است طبق تست ها  عکس های گرفته شده از این دوربین میتوان کیفیت و واقعی بودن تصاویر را به راحتی مشاهده کرد.

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد در ضمن وجود فلش باعث استفاده راحت دوربین در شرایط نوری کم شده استدیگر ویژگی های این دوربین می توان به تشخیص چهره، فوفکوس لمسی، پانوراما و HDR اشاره کرد.


منبع : huawei Honor 4x