درباره گوشی موبایل هوآوی ShotX

نگاهی به گوشی huwei ShotX با دوربین چرخشی

بررسی موبایل Huawei ShotX


 گوشی موبایل هوآوی ShotX اسمارت فون دیگری از کمپانی هوآوی است که طراحی جالبی دارد. لازم است که در ابتدا بدانید این گوشی با نام آنر 7i معرفی شد و پس از به بازار رسیدن، نام شات ایکس را روی بسته بندی خود داشت هنوز مشخص نشده است. شاید هم honor 7i گوشی ای شبیه به ShotX باشد اما خبر موثقی در این رابطه هنوز وجود ندارد.

شاید در جاهای مختلف فضای مجازی و یا در بازار نکته ی جالبی که این گوشی دارد را شنیده باشید و آن دوربین با قابلیت چرخش 180 درجه باشد. هواوی در این گوشی در واقع دوربین وب کم را حذف کرده است و به جای از لنزی با 13 مگاپیکسل  کیفیت، استفاده کرده است. در واقع این دوربین با عملکرد دوگانه ای که دارد می تواند به عنوان دوربین سلفی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

گوشی هواوی shotx

در ابتدا شاید کمی این دوربین و عملکرد آن عجیب به نظر برسد همچنین وقتی با دوربینی با کیفیت 13 مگاپیکسل عکس سلفی می اندازید عجیب تر نیز می شود.

این دوربین با یک فلش 2 قلو dual tone که دارای رنگ سفید و رنگ زرد است، کیفیت تصاویر را چندین برابر افزایش می دهد و عکس هایی با رنگ هایی واضح تر و طبیعی تر خواهیم داشت. از ویژگی های دوربین می توان به فوکوس لمسی، تشخیص چهره، پانوراما و HDR اشاره کرد.

این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی ساخته شده است و ابعاد دقیق آن 7.8*71.2*141.6 میلی متر است که از صفحه نمایشی با اندازه 5.2 اینچی و کیفیت تصویر 1080*1920 پیکسل با تراکم پیکسلی 424PPi  برخوردار شده است.

جنس این نمایشگر از نوع IPS LCD است که می تواند تا 16 یلیون رنگ را نمایش دهد.

مغز اصلی آن را چیپست Qualcomm Snapdragon 616 به همراه پردازنده ی Quad-core 1.7 GHz Cortex-A53 & quad-core 1.2 GHz Cortex-A53 تشکیل داده است.

پردازنده ی گرافیکی استفاده شده در این مجموعه Adreno 405 است.

مدل این گوشی موبایل huawei به تناسب میزان حافظه متفاوت است، در واقع اگر 32 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد رم آن 3 گیگابایت است و اگر 16 گیگابایت باشد، رم آن 2 گیگابایت است.

مانند بیشتر گوشی های دیگر می توان با استفاده از کارت حافظه MicroSD فضای ذخیره سازی را افزایش داد و در مورد این گوشی تا 128 گیگابایت امکان پذیر است.

از سخت افزار داخلی تنها بحث باتری می ماند، این گوشی هواوی به یک باتری لیتیوم پلیمری 3100 میلی آمپر مجهز شده است.

گوشی هواوی honor 7i-shotx

و کارکرد این باتری به شرح زیر است؛11 ساعت در حالت مکالمه در شبکه  3G ، 380 ساعت در حالت آماده به کار در شبکه 3جی و 400 ساعت  در شبکه 4جی همچنین می تواند تا 40 ساعت به پخش موسیقی بپردازد و 11 ساعت نیز ویدیو پخش کند.

با وجود این شرایط حتما متوجه پشتیبانی این گوشی از شبکه 3 جی و 4 جی شده اید. از دیگر امکانات ارتباطی و اتصالات این دستگاه می توان به بلوتوث نسخه 4، NFC، GPS و GPRS اشاره کرد.

سیستم عامل این گوشی موبایل اندروید Lollipop 5.0  قابل ارتقا به  Marshmallow 6.0است که به همراه رابط کاربری Emotion UI 3.1 عرضه شده است.

نکته جالب و کاربردی که این روزها در بازار رقابتی اسمارت فون ها خیلی بحث برانگیز است، وجود حسگر اثر انگشت است. اینکه کمپانی بتواند از این سنسور در گوشی های خود استفاده کند و آن را به کار ببرد نشانده ی کار بیشتر و در واقع تفکر بیشتر در ساخت گوشی مورد نظر است.

 

 منبع : Huawei ShotX

بررسی دقیق گوشی موبایل هواوی P8 MAX

نگاهی به جدیدترین گوشی هواوی پی 8 مکس

نقد وبررسی گوشی Huawei P8Max


در سال 2015 شرکت هواوی سه گوشی را معرفی کرد که نام همگی با کلمه P8 شروع می شود.

یکی از این گوشی ها به نام P8 Max بود که نسبت به بقیه از سایز بزرگتری برخوردار بود. موبایل P8 Max با صفحه نمایشی برابر با 6.8 نام فبلت را به خود گرفته است.

ابعاد دقیق آن  182.7x93x6.8 میلی متر و به وزن 228 گرم است. ظاهر آن اگرچه در ابتدا به نظر مستطیلی می آید اما به دلیل گرد شدن نسبی گوشه های آن بسیار زیبا و خوش دست است.

صفحه نمایش فول اچ دی و محافظت شده با Corning Gorilla Glass 3 است. پشتیبانی از چندلمس همزمان و تراکم پیکسلی 324ppi از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش گسترده است.

گوشی هواوی p8 max

نکته ی دیگری که باید در مورد آن اشاره کرد نوع این صفحه نمایش است که به نقل هواوی LTPS LCD است که با این وجود نور پس زمینه با محتوای نمایش داده شده کاملا مطابقت می کند.، شفافیت 91% بهتر و اشباع رنگ95.9% بیشتر شده است. در این صورت شاهد تصاویر با کیفیت تر و واضح تر در سایز نسبتا بزرگ تری خواهیم بود.

هسته و پردازنده اصلی این گوشی هواوی، نکته ی دیگری است که باید به آن بپردازیم. گوشی موبایل هواوی P8Max از هشت هسته که شامل 4 هسته ی 2.2GHz و  چهار هسته ی 1.5GHz به همراه چیپست HiSilicon Kirin 935 ساخته شده است. همچنین پردازنده ی گرافیکی آن Mali-T628 MP4 گزارش شده است.

این مجموعه با همکاری 64 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم کامل تر شده است. به غیر از این 64 گیگابایت حافظه اصی می توان حداکثر به همین میزان از حافظه جانبی microSDنیز استفاده کنیم.

داشتن دو شیار سیم کارت که یکی میکرو و دیگری نانو می تواند باشد و همچنین پشتیبانی از شبکه ی اینترنت پر سرعت 4G از نکته های قابل شمارش این گوشی موبایل است.

حال بیاید نگاهی به دوربین گوشی هواوی P8 Max بیاندازیم، نباید از وجود دوربین 13 مگاپیکسلی خیلی تعجب کنیم زیرا به نظر ما هواوی با ساخت این گوشی شاهکار مهندسی خود را به رخ کشیده است.

نکته جالب وجود حالت time-lapse در قابلیت ها ی این دوربین است، در واقع شما با د فواصل زمانی مشخص می توانید عکاسی کنید و در نهایت از آن یک ویدیو منحصر به فرد  بسازید.

یکی دیگر از امکانات کابردی این دوربین، امکان عکاسی در شب و با نور بسیار کم است زیرا دارای ویژگی low light shooting و فلش double-color temperature است.

با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و امکان استفاده از ویژگی innovative beauty،میتوانید زیباترین عکس های سلفی خودتان را خاطره ساز کنید.

این گوشی دارای یک باتری بزرگ لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4360 میلی آمپرساعت است. با اینکه صفحه نمایش این گوشی بزرگ است اما مصرف باتری آن از لحاظ سخت افزاری به حداقل رسیده است و همچنین مجهز به Power Saving Software نیز هست.

در هر صورت طبق گفته هواوی میتوانید با یک بار شارژ تا 2 روز از آن استفاده کنید.

در ساخت این گوشی از طراحی حرارتی پیشرفته استفاده شده است. در واقع با مواد رسانا DX19 و یک لایه حرارتی 7 تایی که 9 برابر بهتر از فولاد و 3 برابر بهتر از آلیاژ منیزیم است، ساخته شده است. این ساختار در را قابی منحصر به فرد و بسیار خوش دست فرا گرفته است.

گوشی هواوی p8 max

این گوشی جزو اولین گوشی موبایل هوشمند ساخته شده با آلیاژمنیزیم که در واقع فلزی با عملکرد بالایی است، می باشد. این فلز در واقع در ساخت و ساز حمل و نقل هوایی پیشرفته استفاده می شود.

این ترکیب نوآورانه باعث کمتر شدن ارسال اشعه های مضر گوشی به سر و همچنینی بهبود سیگنال آنتن دهی می شود.

هواوی همچنین سخت افزار مربوط به بلندگوها را تقویت کرده است و از بلندگوهایی با بلند صدای یک وات، تقویت کننده های هوشمند PA و محفظه بزرگ صدای 0.91 CC استفاده کرده است.

با این ویژگی ها شاید شما هم مانند من دوست داشته باشید کار کردن با این فبلت را تجربه کنید.



مرجع : Huawei P8Max